Na PedF UK v Praze vystudovala obor český jazyk – dějepis. Po ukončení studia pracovala jako učitelka na Základní škole a Gymnáziu J. Gutha-Jarkovského v Praze. Na uvedené ZŠ vykonávala od roku 2002 funkci výchovného poradce a od stejného roku působila jako zástupce ředitele gymnázia. Od roku 2006 je ředitelkou obou uvedených škol.
Dlouhodobě se zabývá vzděláváním žáků se specifickými vzdělávacími potřebami, zejména s poruchami autistického spektra.
Věnuje se také vzdělávání českých žáků, kteří studují nebo studovali v zahraničí, i problematice jejich adaptace na český vzdělávací systém. Napsala několik publikací, v nichž se soustřeďuje na zmiňovaná a mnohá další aktuální témata.
Realizuje lektorskou a přednáškovou činnost, aktivně spolupracuje s MZV ČR, Českými centry, PedF UK a mnoha pobočkami České školy bez hranic a různými odbornými organizacemi.
Mgr. Lenka Bittmannová vystudovala speciální pedagogiku, obor psychopedie, na Univerzitě Karlově a Masarykově univerzitě. V roce 2005 začala pracovat v Národním ústavu pro autismus (dříve APLA Praha). Od roku 2014 pracuje jako zástupkyně ředitelky Speciálně pedagogického centra při Národním ústavu pro autismus, s žáky a studenty s PAS a jejich rodinami. Zabývá se zde speciálně pedagogickou diagnostikou, navrhuje podpůrná opatření, konzultuje Individuální vzdělávací plány a pravidelně navštěvuje integrované žáky ve výuce.
V roce 2017 dokončila tříletý terapeutický výcvik v Institutu rodinné terapie Praha (500 hodin), pod vedením MUDr. Brodové, PhDr. Gjuričové a Mgr. Kubičky, v letech 2017-2019 získala 150 hodin výcvikové supervize u PhDr. Šárky Gjuričové.
Zaměřuje se na:
poradenskou činnost
nácviky sociálních a komunikačních dovedností u dětí, včetně alternativní komunikace (v roce 2014 absolvovala kurz PECS, Picture Exchange Communication System – Training, v centru Pyramid Educational Consultants v Northamptonu, UK)
párovou a rodinnou terapii
práci se sourozenci dětí s PAS
práci s nadanými dětmi a rozvoj rozumových schopností dětí v předškolním věku (v roce 2017 absolvovala sérii kurzů NTC metody pořádaných Mensou ČR)
Věnuje se také přednáškové a publikační činnosti v oblasti speciálního školství a problematiky PAS.
Je vdaná a má dvě dcery.
Mgr. Dana Cejpková je vedoucí Dětských skupin AV ČR, které poskytují výchovu a péči pro děti zaměstnanců ústavů AV ČR. Dále vede oddíl předškolních dětí v TJ Sokol Libeň, kde jsou integrovány děti s různými hendikepy. Také se věnuje výuce plavání dětí s poruchou autistického spektra.